Even voorstellen

Wie zijn wij:
Wij zijn de Twentse Radio Modelvliegtuigen Club (T.R.M.C.), een actieve modelvlieg-vereniging in het oosten van Nederland. Ons modelvliegveld is gelokaliseerd aan de Badweg bij Boekelo, dicht bij de N18, een 5 Kilometer ten westen van de stad Enschede.
Op dit moment tellen we 53 leden, zowel actief vliegende leden, als donateurs. Met deze website willen wij u wat nader kennis laten maken met de modelvliegsport in het algemeen, en onze vereniging in het bijzonder. We bestaan uit jeugdleden, leden en donateurs met leeftijden vanaf tieners tot aan gepensioneerden. Hoewel modelvliegen een individuele hobby lijkt te zijn gaan we binnenkort een nieuw onderkomen realiseren op ons nieuwe veld.

Wat doen wij:
De leden van onze vereniging hebben als hobby het bouwen van, en vliegen met radiografisch bestuurde modelvliegtuigen. Binnen de T.R.M.C. beoefenen we diverse takken van de modelvliegsport, van het vliegen met zweefvliegtuigen tot en met Hightech modellen, aangedreven door mini-gasturbines.

Op onze nieuwe vlieg locatie is het niet meer toegestaan te vliegen met gemotoriseerde modelvliegtuigen voorzien van brandstof motoren, alleen elektrisch aangedreven modellen zijn toegestaan.

Waar vliegen wij:
Onze nieuwe vlieg locatie ligt aan de Badweg 2,5 km ten zuiden van Boekelo nabij de N18 tussen Enschede en Haaksbergen. Boekelo is een echt typisch vriendelijk Twents dorp, voor velen bekend van de jaarlijkse Military een groot paardensport evenement waarvan het parcours naast ons modelvliegveld loopt. Ook zijn er verschillende leden die jaarlijks meerdere keren langere weekenden regelen om op andere plaatsen te vliegen. Zoals hellingvliegen op de Wasserkuppe etc.

Wanneer vliegen wij:
Door de faciliteiten van onze nog te realiseren “Schuilplek” is het mogelijk om het hele jaar door te vliegen. Traditioneel is de wintertijd wel een soort “bouwtijd”, maar als het goed weer is, zijn er veel leden aan het vliegen, of er nu sneeuw ligt of niet.

Onderwijs:

Zodra ons nieuwe veld gereed is om te gaan vliegen gaan we enkele dagen organiseren voor de jeugd! Het is de bedoeling dat jeugd kennis kan maken met deze fascinerende hobby. Je bent bezig met techniek, zoals hout bewerken, lijmen, kunststoffen, elektronica, tekeninglezen en aerodynamica, maar nog belangrijker “samen werken”. Door samen een vliegtuig te bouwen en te laten vliegen onder begeleiding van zeer ervaren modelvliegers.
Ook scholen kunnen ons hiervoor benaderen.